Oborová organizace a daňové přiznání

Je základní odborová organizace povinna podat daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob? V. K. Brno

Odborové organizace jsou veřejně prospěšným poplatníkem s ohledem na skutečnost, že nejsou uvedeny v okruhu právnických osob, které veřejně prospěšným poplatníkem nejsou, viz § 17a odst. 2 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů v platném znění.

1. Odborová organizace nemusí podávat daňové přiznání z příjmů právnických osob v případě, že má pouze příjmy z členských příspěvků a příjmy z úroků z běžných účtů.

Členské příspěvky jsou od daně z příjmů osvobozeny dle § 19 odst. 1 písm. a) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění.

Úroky z běžných účtů nejsou předmětem daně z příjmů v souladu s ustanovením § 18 odst. 4 písm. c) výše uvedeného zákona.

2. Daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob by odborová organizace podávala v případě, že má příjmy z úroků z termínovaných vkladů, příjmy z prodeje majetku, příjmy z pronájmu majetku a případně příjem z reklamy nebo příjem z pořádání plesu a tak podobně.

Aktuality 20. 10. 2022 / 9:21

Děkujeme za účast na konferencích a těšíme se na příští setkání

Jsme rádi, že se krajské konference mohly uskutečnit ve formě prezenčního jednání, protože osobní kontakt nelze ničím nahradit.

Aktuality 22. 9. 2022 / 13:54

Datové schránky od 1. ledna 2023

Od 1. 1. 2023 musí mít všechny odborové organizace evidované v OSZSP ČR datovou schránku.

Aktuality 22. 6. 2020 / 13:07

Podklady pro OSSZ/ČSSZ výhradně v elektronické formě

Tato právní aktualita je primárně určena pro odborové organizace, které jsou současně v postavení zaměstnavatelů odvádějících pojistné na sociální zabezpečení.