Oborová organizace a daňové přiznání

Je základní odborová organizace povinna podat daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob? V. K. Brno

Odborové organizace jsou veřejně prospěšným poplatníkem s ohledem na skutečnost, že nejsou uvedeny v okruhu právnických osob, které veřejně prospěšným poplatníkem nejsou, viz § 17a odst. 2 zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů v platném znění.

1. Odborová organizace nemusí podávat daňové přiznání z příjmů právnických osob v případě, že má pouze příjmy z členských příspěvků a příjmy z úroků z běžných účtů.

Členské příspěvky jsou od daně z příjmů osvobozeny dle § 19 odst. 1 písm. a) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, v platném znění.

Úroky z běžných účtů nejsou předmětem daně z příjmů v souladu s ustanovením § 18 odst. 4 písm. c) výše uvedeného zákona.

2. Daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob by odborová organizace podávala v případě, že má příjmy z úroků z termínovaných vkladů, příjmy z prodeje majetku, příjmy z pronájmu majetku a případně příjem z reklamy nebo příjem z pořádání plesu a tak podobně.

Aktuality 10. 5. 2022 / 10:57

Doprovod rodinného příslušníka do zdravotnického zařízení

Co si mám u doprovodu rodinného příslušníka do zdravotnického zařízení představit pod pojmem „pracovní volno v na nezbytně nutnou dobu, nejvýše však na 1 den“? Jedná se o 1 den v týdnu, v měsíci, v roce?

Aktuality 12. 2. 2022 / 20:58

Druh práce a pracovní náplň

Naše členka pracuje v účtárně jako „pokladní, finanční referent“. Zaměstnavatel jí nyní chce doplnit další činnost do pracovní náplně.

Aktuality 5. 11. 2021 / 10:14

Indispoziční volno pro státní zaměstnance

Naše vedoucí v rámci služebního úřadu nechce akceptovat dva dny indispozičního volna pro zaměstnance, kteří se nechali očkovat proti COVID-19.