Žitníková a Břeňková v Táboře o financování sociálních služeb a jeho souvislostech

Do Tábora se ve dnech 6. a 7. října sjelo na VIII. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR na 700 účastníků. V kongresovém centru Hotelu Palcát se diskutovalo jak o současné situaci v sociálních službách a o problémech, s nimiž se poskytovatelé potýkají, tak o budoucnosti sociálních služeb. Novinkou byla obecná témata věnující se například důchodům nebo k migrační krizi.

V úvodním panelu hostů na kongresu vystoupila také předsedkyně odborového svazu Dagmar Žitníková s informací, jak odbory ve spolupráci s ostatními partnery úspěšně prosadily zvýšení dotací pro poskytovatele, které umožní zvýšení platů a mezd.

Dále připomněla, že se zařízení potýkají s nedostatkem personálu, a proto se odbory a zaměstnavatelé dohodli na společném požadavku, aby MPSV v rámci stabilizace personálu od 1. 1.2017 zrušilo minimálně první dvě platové tabulky.

Závěrem vystoupení připomněla obsah memoranda, které uzavřely které uzavřel Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR s Asociací poskytovatelů sociálních služeb ČR.

Druhý den na kongresu vystoupila v panelu k financování sociálních služeb místopředsedkyně odborového svazu Ivana Břeňková. V jejím vystoupení zazněla čísla a připomenutí přímé vazby kvalitní péče o klienty v návaznosti na zaměstnance. Pro odbory je velmi důležité, aby byly sociální služby řádně finančně zajištěné, protože jakékoliv snížení objemu peněz se projeví na platech a na počtech zaměstnanců. Informovala, že odbory nyní prosazují vytvoření optimálních personálních standardů, které by zajistily jak bezpečí pro klienty, tak pro pracovníky.

Tiskovou zprávu Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR viz níže jako soubor ke stažení.

Soubory ke stažení

Podobné články

Aktuality 17. 1. 2025 / 9:54

Aktivní naslouchání je základ

Osobní komunikace je základ. To je jasná věc a asi jen málokdo to bude rozporovat. Zároveň je to velmi často opomíjená součást náboru a organizování.

Aktuality 17. 1. 2025 / 9:48

Aktivní naslouchání je základ

Osobní komunikace je základ. To je jasná věc a asi jen málokdo to bude rozporovat. Zároveň je to velmi často opomíjená součást náboru a organizování.

Aktuality 17. 1. 2025 / 8:33

Dejte nám vědět, jak jste spokojeni v práci!

Vážené kolegyně, vážení kolegové, obracíme se na vás se žádostí o vyplnění dotazníku spokojenosti ve vašem zaměstnání.

Načíst další
 
Napište nám